ثروتمند شویم

چگونه ثروتمند شویم - معرفی روشهای افزایش درامد + معرفی ثروتمندان و توصیه ها

ثروتمند شویم

چگونه ثروتمند شویم - معرفی روشهای افزایش درامد + معرفی ثروتمندان و توصیه ها

کارآفرینی؛ تنها راه ثروتمند شدن با رضایت درونی

 آیا می خواهید بسیار موفق باشید؟ و بسیار پول دار؟ پس به این فرصت سرمایه گذاری توجه کنید: به سادگی تمام شما باید تمام موجودی خودتان را سرمایه گذاری نمایید. پس از یک سال، در صورت موفقیت شما سه تا چهار درصد )نرخ سود بازار( سود خواهید کرد و در صورت شکست، بنا به دلایلی که در کنترل شما نیست و حتی از آن بی خبرید، تمام سرمایه ی خود را از دست می دهید!

آیا مایل به انجام چنین ریسکی هستید؟ یقینا خیر.

شاید این تشبیه کاملا درستی نباشد اما مفهوم را بیان می کند. وقتی شما برای دیگران کار می کنید و یا به عبارت ساده کارمند هستید، سقف درآمد شما حتی در صورت افزایش حقوق همیشه محدود است. اما ریسک از دست دادن شغل همیشه وجود دارد و صدمات آن نامحدود است. با بیکار شدن به هر دلیل تمام زحمات، فداکاری ها، زمانی که صرف شغل خود کرده اید، و در آخر و مهم تر از همه درآمد شما به آنی ناپدید می شوند.

سود محدود و زیان نامحدود: یک سرمایه گذاری فوق العاده اشتباه.

ثروت مادی

اگر تصمیم دارید پولدار شوید با کار کردن برای دیگران به این خواسته دست نخواهید یافت. این جمله تنها نظر شخصی من نیست بلکه آمارهای دولتی نیز همین حقیقت را بازگو می کنند.

بخش درآمد اداره ی مالیات آمار "مالیات پرداختی ۴۰۰ نفر اول با بیش ترین میزان درآمد در بازه ی سال های ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۹ را منتشر نموده است. به زبان ساده ۴۰۰ نفری که بیش ترین درآمد را برحسب مالیات پرداختی کسب نموده اند.

در سال ۲۰۰۹ برای حضور در بین این ۴۰۰ نفر باید بیش از ۷۷٫۴ میلیون دلار مالیات پرداخته باشید. (متوسط درآمد افراد حاضر در لیست برابر ۲۰۴٫۴ میلیون دلار بوده است.)

و اما نکته ی جالب این لیست نحوه ی به دست آوردن این درآمد فضایی است:

- ۸٫۶ درصد: حقوق و دستمزد

- ۶٫۶ درصد: سود

- ۱۳ درصد: سود سهام

۱۹٫۹ درصد: از طریق شرکت و یا شراکت تجاری

- ۴۵٫۸ درصد: ارزش افزوده سهام

و اما چند نتیجه گیری محسوس از داده های بالا:

- کار کردن در ازای دستمزد شما را ثروتمند نمی کند

- سرمایه گذاری های امن )با ریسک پایین( شما را ثروتمند نمی کند.

- خرید سهام کمپانی های بزرگ شما را ثروتمند نمی کند.

- و اما صاحب یک تجارت بودن، نه تنها منبع مطمئنی برای درآمد است بلکه می تواند کوهی از ثروت را به سمت شما سرازیر کند و شما را ثروتمند نماید.

اگر باز هم این آمار برای شما کافی نیست به لیست ده نفر پولدار برتر جهان در مجله Forbes نگاهی بیندازید: گیتس، اسلیم، بافت، الیسون، کخ، والتون و آدلسون همگی کارآفرین هستند . (شخصا تا نفر دویستم لیست جستجو کردم و هیچ کارمندی رو در لیست پیدا نکردم. پس دیگه به گشتن ادامه ندادم!)

بر اساس این مشاهدات ثروتمند شدن به معنای سرمایه گذاری در خود و دیگران، ریسک پذیر بودن، انجام صحیح صدها کار کوچک، و انجام خیلی دقیق و درست یک یا دو کار بزرگ می باشد. و اما اگر توانایی انجام آن یک یا دو کار بزرگ را نداشتید چه؟! آیا راه دیگری هست؟

زندگی غنی!

من با صدها کارآفرین صحبت داشتم و همگی آن ها دقیقا رفتار مشابهی داشتند. وقتی در مورد جنبه ی مالی کارآفرینی صحبت می کردیم (مانند استراتژی خروج، درآمد، جذب سرمایه و غیره) همگی علاقه مند نشان می دادند اما هیجان زده نبودند.

و اما هنگامی که از حس و حال کارآفرین بودن و زندگی کارآفرینی صحبت می کردیم هیجان زده می شدند و با لذت به صحبت درباره ی چالش های پیش رو، حس هدف دار بودن، مسئولیت پذیری، رضایت درونی، هیجان کار تیمی، حس شگفت انگیز توانا شدن و کنترل بر سرنوشت خود و … می پرداختند. تک تک آن ها به همین گونه.

کارآفرینی همچون Joel Gascoigne (کسی که استارتاپ Buffer را از یک پروژه ی شخصی، با همراهی یک تیم با استعداد، به یک بیزینس موفق و پردرآمد تبدیل کرد) هیجان زده می شود.

کارآفرین های خیلی موفقی مثل Scott Dorsey (که پروژه ی ExactTarget را از یک گاراژ تا مرحله ی ورود به بورس و سپس خریداری شدن توسط SalesForce.com پیش برد) هم هیجان زده می شوند.

کارآفرین ها با صحبت درباره ی کارآفرینی هیجان زده می شوند زیرا احساس زنده بودن می کنند: آن ها آزادانه مسیر خود را انتخاب می کنند، برای خود تصمیم گیری می کنند، و اشتباه می کنند! و این گونه نه تنها محدودیتی دربه دست آوردن پول برایشان متصور نیست بلکه از لحاظ رشد شخصی و رضایت باطنی هم این گونه است. کارآفرینان شاید همگی ثروتمند نباشند اما احساس غنا می کنند.

توانگری

به همین دلیل تنها راه ثروتمند شدن و همچنین احساس توانگری در زندگی کارآفرینی است، حتی اگر به صورت یک فعالیت جانبی و یا فقط سرگرمی جدی باشد.

دلیلی برای شروع کردن وجود ندارد. لزوما نباید کار خود را فورا ترک کنید، و احتمالا نباید هم چنین کنید. یکی از بهترین راه های مدیریت ریسک داشتن یک کار تمام وقت تا زمان فراهم آوردن مقدمات کار خود است.

لپ کلام

با کار کردن برای دیگران (زندگی کارمندی) در برابر آزادی کم تر، کنترل کم تر، و رضایت درونی کم تر سود شما محدود و ضرر شما نامحدود خواهد بود.

سقف ضرر در زندگی کارآفرینی هم نامحدود است اما در عوض کارآفرین ها از احتمال سود مالی نامحدود و همچنین احساس رضایت درونی لذت می برند. شانس خود را امتحان کنید. تلاش کنید تا توانگر شوید (هم پول دار و هم غنی). شاید در انتها فقط به احساس رضایت درونی دست یابید. حتی همین گزینه واقعا شگفت انگیز است و شما به آن چه خود می خواهید دست می یابید.

اگر افراد فامیل و دوستان شما فکر می کنند شما با شروع کسب و کار مختص خود دیوانگی کرده اید، این مقاله را به آن ها نشان بدهید. اگر در فکر به راه انداختن کسب و کار خود بوده اید و مردم شما را احمق فرض می کنند این مقاله را به آن ها نشان بدهید. اگر افراد اطراف شما درنمی یابند که سرمایه گذاری بر روی خودتان چه قدر ارضا کننده است باز هم این مقاله را به آن ها نشان بدهید.

سفر کارآفرینی خود را آغاز کنید هرچند کوچک. هر قدم شما در این راه شما را حداقل به احساس غنای درونی نزدیک می کند، و شاید و فقط شاید ثروتمند شدن. با این کار به آن دسته از افراد معدودی بپیوندید که زندگی خود را آن طور که می پسندند می گذرانند. آن ها کیستند؟

کارآفرینان. شما هم از آنان باشید. این بهترین سرمایه گذاری است زیرا بر روی خود سرمایه گذاری می کنید.

باربری و اتوبار بارسلون

باربری بارسلون اولین و معتبر ترین شرکت حمل و نقل و باربری اسباب منزل و لوازم اداری

22149545 - 88563350 - 44849865

پنج گام آسان تا ثروتمند شدن


شاید فکر کنید ثروتمند شدن خیلی سخت است، اما در واقع، یکی از راحت‌ترین راه‌ها برای ثروتمند شدن، کاهش هزینه‌ها و پس‌انداز است، هرچند هیچ چیز به اندازه صبر ارزشمند نیست.
تولید ثروت درواقع آپولو هوا کردن نیست بلکه امری بدیهی و واضح است. درحالی‌که ریشه تولید ثروت در عادات هوشمندانه پس‌انداز است، اما علاوه‌براین، شمار زیادی اقدامات دیگر هم هست که هم این فرآیند را تسریع می‌کند و هم ظرفیت پس‌انداز شما را افزایش می‌دهد. بنابراین، با به خاطر داشتن این نکته، توجه شما را به خواندن پنج گام تا ثروتمندی، به نقل از پایگاه اینترنتی کردیت، جلب می‌کنیم.

امروز و فردا نکنید
هرچه برای تولید ثروت بیشتر تعلل کنید، بیشتر ضرر می‌کنید. تعلل درباره دارایی و برنامه‌ریزی، تنها شمارا از رسیدن به سود چندگانه دور می‌کند. هرچه زمان بیشتری برای اندوختن سود و پس از آن اندوختن سودِ سودهایتان اختصاص دهید، ثروت‌اندوزی برای شما آسان‌تر و سریع‌تر خواهد شد.

ریسک‌پذیر باشید
هرچه ریسک بزرگ‌تر باشد، شانس سود شما هم بیشتر است. اگرچه شاید این کار برای همه اقدام منطقی و صحیحی نباشد، اما اگر هر از گاهی ریسک کردن می‌تواند منجر به افزایش سرعت ثروت اندوزی شما شود. البته، تا پیش از اینکه تصمیم به سرمایه‌گذاری در خرید یک سهم پرنوسان بگیرید یا هرگونه فعالیت اقتصادی دیگری را انجام دهید، باید مطمئن شوید که به‌اندازه‌ای ثبات مالی دارید که بتوانید بر هرگونه ضررهای احتمالی فائق آیید.

شادی‌های شغلتان را کشف کنید
اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که شغلتان به نوعی است که در آن هدف وسیله را توجیه می‌کند، خیلی به‌ندرت می‌توانید زمانی را بیابید که از شغلتان لذت ببرید. کمبود تفریح و رضایتمندی در محل کار، رسیدن به موفقیت را دشوار می‌کند و ممکن است شما را از انجام کار بیشتر یا احراز ارتقای شغلی باز می‌دارد. پس سعی کنید در شغلتان چیزی را کشف کنید که از انجام آن واقعا لذت ببرید. حتی اگر این امکان وجود دارد، شغل خود را به‌سمت مسیری تغییر دهید که واقعا از آن لذت می‌برید.

مخارج خود را محدود کنید
تولید ثروت از پس‌انداز پول بیشتر شروع می‌شود. تقریبا همه این موضوع را می‌دانند، اما گاهی وقت‌ها، به سختی می‌توان راه‌های بیشتری برای پس‌انداز کردن یافت. یکی از آسان‌ترین و موثر‌ترین راه‌ها برای اینکه بتوان هرماه پول بیشتری را کنار گذاشت، این است که مخارج خود را کم کنید. سعی کنید تمام مخارج خود را یکی کنید و آنها را در یک حساب پس‌انداز ذخیره کنید. قطعا در پایان ماه وقتی مبلغی را که پس انداز کرده‌اید را مشاهده کنید، شگفت‌زده خواهید شد.

چانه‌بزنید
این نکته را به‌خاطر داشته‌باشید که هرچیزی که قیمت بالایی دارد (اعم از ماشین، وسایل خانه و...)، یا تمدید خدمات (نظیر بیمه، اینترنت و...) قابل چانه‌زنی هستند. البته نیازی نیست که خود را مانند یک دیپلمات فرض کنید که باید مذاکرات مهمی انجام دهد؛ بلکه کافی است از فروشنده بپرسید آیا تخفیف هم دارید؟

قطعا، «وارن بافت» یک‌شبه میلیاردر نشده‌است. وقتی صحبت از ثروتمند شدن می‌شود، برخی عوامل در این راه نقش دارند اما هیچ‌یک از آنها به‌اندازه «صبر» ارزشمند نیستند. به شما توصیه می‌کنیم زمان را مدیریت کنید. با صبر و حوصله پس‌انداز کنید و بازهم به‌دنبال پس‌اندازهای بیشتر و فرصت‌های بهتر سرمایه گذاری باشید. با گذر زمان قطعا خود را ثروتمندی خواهید دید که فرصت سرخاراندن ندارد.

باربری و اتوبار بارسلون

باربری بارسلون اولین و معتبر ترین شرکت حمل و نقل و باربری اسباب منزل و لوازم اداری

22149545 - 88563350 - 44849865

چگونه میلایاردر شویم

جیم بیلند راجرز (متولد ۱۹ اکتبر ۱۹۴۲-اهل دموپولیس ایالت آلاباما) یک سرمایه‌گذار آمریکایی و مفسر مالی موفق است که در حال حاضر در سنگاپور زندگی می‌کند. او یکی از پدیدآورندگان کوانتوم فاند (Quantum Fund)،استاد دانشگاه، نویسنده، مفسر اقتصادی است.


نشریاتی چون تایم، واشینگتن پست و نیویورک تایمز، بارونز فوربز، فورچون، وال استریت جورنال، فایننشال تایمز و بسیاری دیگر از نشریاتی که در زمینه اقتصاد یا فاینانس به فعالیت می‌پردازند به طور مستمر مقالاتی در مورد وی به چاپ رسانده‌اند. وی خود را پیرو مکتب اتریشی در اقتصاد می‌داند.


– آیا هیچ وقت فکر می‌کردید که روزی به جایی که‌امروز هستید خواهید رسید؟ خیر، من هم مثل تمامی افرادی که به چنین موقعیتی دست یافته‌اند، غافلگیر شده‌ام. من مطمئنا می‌خواستم که در زندگی به جای خوبی برسم و حاضر بودم که برای آن به سختی کار کنم. من همیشه می‌خواستم که زود بازنشسته شوم، ولی هیچ وقت فکر نمی‌کردم که این اتفاق قبل از چهل سالگی‌ام به وقوع بپیوندد.


– وقتی متوجه شدید که اولین میلیون ثروت خود را به دست آورده‌اید آیا وسوسه شدید که کمی کندتر به کارتان ادامه دهید؟ 


به روشنی روزی را که ارزش خالص دارایی‌ام به‌ یک میلیون دلار رسید، به یاد دارم، نوامبر ۱۹۷۷. آن موقع ۳۵ سال داشتم، و می‌دانستم که برای انجام کاری که می‌خواستم در ۳۷ سالگی – سنی که تصمیم گرفته بودم در آن برای ماجراجویی دست از کار بکشم – انجام دهم

به بیشتر از اینها نیاز دارم.


– رمز موفقیت شما در چیست؟ 


من اصلا باهوش‌تر از قسمت اعظمی از مردم نیستم، بلکه انگیزه‌ام برای کار و تحمل سختی، از آنها بیشتر بود. من آماده بودم تا عقل سلیم را بیازمایم. اگر همه‌ یک جور فکر کنند باز هم دلیل نمی‌شود که اشتباه نکنند و اگر بتوانید بفهمید که همه دارند اشتباه می‌کنند، به راحتی می‌توانید مقدار زیادی پول درآورید.


– استراتژی سرمایه‌گذاری شما چیست؟ 


ارزان می‌خرم و گران می‌فروشم. من سعی می‌کنم کالایی را پیدا کنم که ارزان باشد و یک تغییر مثبت در حال اتفاق افتادن باشد. سپس به قدری مطالعه و پژوهش می‌کنم که قانع شوم درست فکر می‌کردم. البته آن کالا هم باید به قدری ارزان باشد که اگر هم اشتباه کرده باشم خیلی ضرر نکنم. معمولا هر باری که اشتباه می‌کنم به این دلیل است که به‌اندازه‌ کافی بررسی و مطالعه نکرده‌ام.

هیچ وقت ارزش «انجام مسوولیت» را دست کم نگیرید. در دهه‌ ۱۹۶۰، جنرال موتورز موفق‌ترین شرکت جهان بود. یک روز، یک تحلیلگر جنرال موتورز به جلسه‌ هیات مدیره رفت و این پیغام را به آنها داد: «ژاپنی‌ها دارند می‌آیند.» آنها این حرف وی را جدی نگرفتند. ولی سرمایه‌گذارانی که مطالعه و بررسی‌های خودشان را درست و دقیق انجام می‌دادند سهام جنرال موتورز خود را فروختند و به جایش سهام تویوتا خریدند.

من در حال حاضر به دنبال خرید هیچ سهامی نیستم. ولی اگر چیزهایی وجود داشته باشند که در حال حاضر از لحاظ ارزشی دست کم گرفته شده باشند، برخی کالاهای اولیه و برخی از ارزها هستند.


– بهترین سودی که کردید کی و چگونه بود؟ 


کوانتوم فاند. وقتی در سال ۱۹۷۰ شرکت را تاسیس کردیم، من تنها ۶۰۰دلار ته جیبم داشتم. بعد از ۱۰ سال دارایی ما ۴۲۰۰ برابر شده بود.

– آیا می‌خواهید آنقدر ادامه دهید تا بالاخره سقوط کنید؟


خیر. این روزها من ساعات بسیار کمی از روز را صرف کار می‌کنم، چرا که دو دختر کوچک دارم و می‌خواهم بیشترین وقت ممکن را با آنها بگذرانم.

هر دو دختر ما دایه‌‌ای چینی دارند و زبان چینی را به خوبی صحبت می‌کنند. برای نسل آنها، انگلیسی و چینی مهم‌ترین زبان‌ها خواهند بود.


– آیا هیچ حقوق بازنشستگی دارید؟ 


من حقوق بازنشستگی ندارم و امیدوارم که نیازی به آن نداشته باشم. من دارایی‌هایم را جمع کرده‌ام و با استفاده از آنها زندگی می‌کنم.

باربری بارسلون اولین و معتبر ترین شرکت حمل و نقل و باربری در تهران با ارائه خدمات در کلیه مناطق تهران بزرگ

باربری

باربری بارسلون با چندین سال تجربه در زمینه حمل بار شهری و بین شهری آمداه خدمت رسانی به همشهریان عزیز تهرانی میباشد . جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفنهای اتوبار بارسلون تماس حاصل نمایید .

22149545 - 88563350 - 44849865


– چه فعالیت‌هایی در زمینه‌های خیریه انجام می‌دهید؟ 


من به دانشگاه‌ها و دانشجویان و دانش‌آموزان سراسر دنیا کمک مالی می‌کنم و اعتقادم بر این است که به جای دانشگاه‌ها بیشتر به دانشجویان و دانش‌‌آموزان باید کمک کنم؛ چرا که آنها بیشتر از مدیران و مسوولان به کمک مالی نیاز دارند.


– آیا اهل ولخرجی و افراط هستید؟ 

من دوبار به دور دنیا سفر کرده‌ام. بار اول سال ۱۹۹۰ حرکت کردم و با موتور سیکلت در۲۲ ماه ۶ قاره را در نوردیدم. بار دوم که در سال ۱۹۹۹ شروع شد، من و همسرم در ۳ سال، به ۱۱۶ کشور دنیا سفر کردیم.


– آیا می‌خواهید ثروتتان را به بچه‌هایتان انتقال دهید؟ 

من همیشه به این موضوع فکر کرده‌ام، اگر شما خیلی به بچه‌هایتان پول بدهید، آنها را لوس می‌کنید. من وصیت نامه‌ام را طوری تنظیم کرده‌ام که تا سن سی سالگی شان چیز زیادی بهشان نرسد.

من به دانشگاه‌هایی چون ییل و آکسفورد رفته‌ام و تعداد زیادی از بچه‌های افراد ثروتمند را دیده‌ام که هیچ‌وقت نیازی به کار و سختی کشیدن نداشته‌اند. من می‌خواهم که بچه‌هایم تحصیلات خوبی داشته باشند و محیط کار را تجربه کرده باشند.

تحصیلات و لزوم به کار کردن زندگی مرا عوض کرد و مرا از مرداب آلاباما به اقیانوس جهان پرتاب کرد.


– در هنگام رکود مردم با پول‌هایشان باید چه کار کنند؟ 

روی چیزهایی سرمایه‌گذاری کنید که از آنها سر در می‌آورید. اشتباهی که بیشتر مردم مرتکب می‌شوند این است که بنا به حرف مجلات و برنامه‌های تلویزیونی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

بسیاری از مردم در مورد چیزهایی اطلاعات زیادی دارند و باید روی همان چیزها سرمایه‌گذاری کنند. این شیوه‌‌ای است که آدم را ثروتمند می‌کند.

شما با سرمایه‌گذاری روی چیزهایی که هیچ در مورد آنها نمی‌دانید، هیچ سودی نخواهید کرد.  منبع: دنیای اقتصاد

توصیه‌ هایی برای پولدار شدن

این چیزهایی که می‌خواهم به شما بگویم را در هیچ کجای اینترنت نمی‌توانید پیدا کنید. خودم از یک پیرمرد میلیاردر نطنزی در پمپ بنزین مورچه‌خورت پرسیدم که اگر بخواهی دوباره از نو شروع کنی چه‌کار می‌کنی؟ پیرمرده به من گفت سر هر کاری می‌روم تا بتوانم ۱۰۰ هزار تومان در بیاروم. بعد با آن یک اتو  می‌خرم تا کُت و شلوار چروکم را اتو بکشم تا موقعی که می‌خواهم خودم را در دایره افراد موفق جا کنم، حداقل ظاهر کار را داشته باشم. اگر موفق شوی خودت را وارد حلقه‌ی آدم‌های موفق کنی یا یک شغل خوب به تو پیشنهاد می‌کنند یا یک موقعیت عالی در اختیارت قرار می‌دهند.

آدم پولدار دیگری که می‌شناسم همین مدیر سایت‌مان در بامیلو است که شنیده‌ام از شدت پولداری یارانه‌اش را به دولت بخشیده است. وقتی که از مدیر سایت‌مان در بامیلو پرسیدم که قبلاً چه کاره بوده، او گفت که روی نیسان کار می‌کرد و بار این‌ور و آن‌ور می‌برد. گفتم چه‌طور شد که به این مال و مکنت رسیدی؟ جواب داد : بار هر کی رو که جا به‌جا می‌کردم ازش می‌پرسیدم .. حاجی کار و بارت چیه؟ به جای این‌که در طول مسیر ضبط را روشن کنم و دامبالی دامبال گوش کنم، جیک و پوک کار طرف را از زیر زبانش می‌کشیدم بیرون. بماند که آخرش در جاده ورامین نامردا ریختند سرم و نیسانم را ازم دزدیدند اما همین پیله کردن‌هایم به مردم باعث شد که حداقل سر از صد جور بیزنس در بیاورم. از فروش ترقه و فشفشه در چهارشنبه سوری بگیر تا صادرات شیر خر به صربستان و زنده کردن زمین موات و خرید و فروش فله‌ای مزار در قبرستان… و آخر به این نتیجه رسیدم که Launch کردن Venture در محیط  E-Commerce و در فضای تحت وب از همه جا امن‌تر و مطمئن‌تر است.

البته بنده خدا می‌خواست به من بگوید که “کار، کار می‌زاید” که یادش افتاد ماشینش را دزدیدند و حواسش پرت شد. در کل منظورش این بود که اگر موقع کار عرضه داشته باشی تا با مردم ارتباط مثبت برقرار کنی، می‌توانی علاوه بر همان کار یک کار جدید هم بگیری و چه بسا با رد و بدل کردن دو تا شماره تلفن، طرف را مشتری خودت بکنی. آخه مردم با آدم خوش سر و زبون راحت‌تر کار می‌کنند تا با آدم عبوس و کم حرف.

بگذریم. یکی از خواننده‌های بامیلو برایمان نامه‌ای نوشته به این مضمون: … بنده در اوایل کار کردنم مشغول به کار بازاریابی شده بودم که اصلاً از آن خوشم نمی‌آمد. دوست داشتم هر چه سریع‌تر با پول خودم کار کنم نه این‌که بلا نسبت شما مثل سگ پا سوخته از این مغازه به آن مغازه بدوم. اتفاقاً همان موقع‌ها بود که هر جا می‌رفتی ۱۰ فروند مهندس نشسته بودند و مردم را Present می‌کردند. اینجا را فعلاً داشته باشید. فرد دیوانه‌ای را می‌شناختم که یک‌بار به من گفت: کاش ۱۰۰۰ تا دوست داشتم. بهش گفتم چرا؟ گفت اونوقت می‌تونستم از هر نفر ۱۰۰۰ تومن قرض بگیرم و یک میلیون تومان داشته باشم که البته هیچ‌وقت پول را پس نمی‌دادم و ۱۰۰۰ تومن هم ارزش پیگیری ندارد. البته این مدل اقتصادی در سطوح بسیار بالا به شدت جواب می‌دهد اما چیزی که در ذهن آن فرد می‌گذشت خواب و خیالی بیش نبود! دوباره برگردیم به داستان. در همان اثناء که Gold Quest, Gold Mine و Swiss Cash و غیره و ذلک کله مردم را حسابی داغ کرده بودند، خبر آمد که آن فرد روانی سرشاخه‌ی بسیار گولاخی در یکی از همین بیزینس‌های کفتارپروری شده است و همین‌طور که زیرشاخه‌هایش مثل سونامی در حرکت‌اند، او هم در حالی که کُت و شلوار Taylor Made انگلیسی تنش است خاویار می‌خورد و جعفر جنی را هم استخدام کرده تا ببر مایک تایسون را در یک چشم بهم زدن برایش بیاورد.

من هم به هوای این‌که سکه در زمین بکارم و بعد از چند وقت درخت پول از زمین در بیاید، سه سوته پرزنت شدم و در طی مراسمی حماسی، سوگند وفاداری به بالاشاخه‌ای‌ها یاد کردم و با ۵۰ هزار تومن  وارد کارزار شدم. آقا چشم‌تان روز بد نبیند… بس که قدمم خیر بود از فردای ورود من، خونِ تمام اقتصاد دانان ایران مثل آب قلیان به قُل قُل در آمد و روزی ۲۵ساعت در تلویزیون حاضر می‌شدند تا پته‌ی این پرزنتی‌ها را روی آب بریزند. چند روز بعد دوباره آن آدم مجنون را دیدم که به دریوزگی افتاده بود و مثل گربه خودش را به پر و پای مردم می‌مالید تا چیزی جلویش بندازند. این جریان انقدر درد داشت که تا چند وقت دیکلوفناک می‌خوردم تا درد و ورم فرونشیند. اگر پول همین دیکلوفناک‌ها را کنار گذاشته بودم، اکنون یک داروخانه داشتم و پول پارو می‌کردم. یعنی اوضاع جوری شده بود که کم مانده بود پینوکیو ظاهر شود و سرش را به نشانه‌ی تأسف برایم تکان بدهد.

باربری بارسلون اولین و معتبر ترین شرکت حمل و نقل و باربری در تهران با ارائه خدمات در کلیه مناطق تهران بزرگ

اتوبار

باربری بارسلون با چندین سال تجربه در زمینه حمل بار شهری و بین شهری آمداه خدمت رسانی به همشهریان عزیز تهرانی میباشد . جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفنهای اتوبار بارسلون تماس حاصل نمایید .

22149545 - 88563350 - 44849865

چند وقتی به همین منوال گذشت تا این‌که روزی یکی از دوستانم گفت شب حاضر شو تا برویم عروسی یک بنده‌خدایی که در باغ برگزار می‌‎شود. آخه دروغ چرا؟ راستش را بخواهید یک لحظه شیطان گولم زد و درِ گوشم گفت عروسی مختلط است. من هم حسابی تریپ زدم و دوش ادکلن گرفتم و عازم عروسی شدم. رسیدیم به باغ و دیدیم زهی خیال باطل. زنانه و مردانه با یک چادر برزنتی از هم جدا شده بود. انگار قرار نبود چیز جالبی در زندگی من اتفاق بیفتد. رفیقم که از دوستان داماد بود من را به کل یادش رفته بود و رفته بود سر میز رفقای خودش قاه قاه می‌خندید. با دستی درازتر از پای شتر و لب و لوچه‌ای آویزانتر از منقار پلیکان رفتم و در کنج مجلس تنها میز خالی را پیدا کردم و روی یکی از صندلی‌هایش نشستم. چند دقیقه‌ای از خودم پذیرایی کردم که دیدم فرد شکم گنده‌ و گردن کلفتی سیگار به دست، خرامان به طرف میز من می‌آید. احتمال دادم به این خاطر به سمت میز من آمده که نمی‌خواسته دود سیگارش کسی را اذیت کند. همین‌طور هم بود. از من اجازه گرفت و روبرویم نشست. کم کم سر صحبت را با هم دیگر باز کردیم و با یکدیگر آشنا شدیم تا این‌که متوجه شدم طرف بساز و بفروش است و برج بالا می‎برد. تنها چیزی که به عقلم رسید این بود که تمام اعتماد به نفسم را جمع کنم و از او بپرسم که آیا به نیروی کار پرانرژی احتیاج دارد یا نه؟ او هم گفت اتفاقاً تازگی‌ها سرم خیلی شلوغ شده و دنبال کسی می‌گشتم که قسمتی از کارهایم را به او بسپارم. حدس بزنید شغل بعدی‌ام چه بود؟ مدیر کارگاه ساختمانی! کافی بود چند سال زیر دست این آدم کار کنم تا آینده‌ام تأمین شود. صبح کله سحر بلند می‌شدم، با جدیت کار می‌کردم، چیز یاد می‌گرفتم و جای شما خالی خوب هم پول در می‌آوردم و تمام این‌ها به این خاطر بود که من در شبی که لباسی مرتب بر تن داشتم و بوی ادکلن می‌دادم، با اعتماد به نفس توانستم با یک فرد دیگر ارتباط برقرار کنم و آسانسوری برای بالا رفتن از پله‌های ترقی برای خودم پیدا کنم. اکنون هم بعد از گذشت چند سال، خودم برای خودم کار می‌کنم. قسمتی از پولم را در کار زمین انداختم و با قسمتی دیگر سهام خرید و فروش می‌کنم .Progress-Money

راه‌های بسیار زیادی برای پولدار شدن وجود دارد. عموماً از یک فرد پولدار انتظار می‌رود که از جنبه‌های مختلف، نسبت به عامه‌ی مردم، فرد باهوش‌تر و باشعورتر و خوش‌برخوردتری باشد اما خود من حداقل صد نفر پولدار می‌شناسم که نه سواد درست حسابی دارند، نه فرهنگ بالا و نه اخلاق خوب. بنابراین نسبت به توانایی‌های خود شک نکنید. فکر نکنید که برای پولدار شدن حتماً باید نبوغ استیو جابز را داشت. اگر می‌خواهید سریع‌تر از حد نرمال پیشرفت کنید فقط به فرصتی برای نشان دادن توانایی‌های خود احتیاج دارید. با به جا گذاشتن یک اثر روانی قوی از خود بر روی افراد دیگر این فرصت‌ها را برای خود ایجاد کنید. انرژی گذاشتن و تخصص داشتن چیزی است که در مراحل بعد به کمک شما می‌آیند.

چگونه پول را به سمت خود جذب کنیم؟قسمت دوم

۳- مبلغی منطقی و صریح را برای دستیابی خود در هدفگذاری بر اساس برنامه زمان بندی خود در نظر بگیرید.
در هدفگذاری که انجام می دهید هدفهای کوتاه مدت (تا شش ماه)، میان مدت (تا دو سال )و بلند مدت (تا ۵ سال) در نظر بگیرید. در هر مرحله از هدفگذاری دستیابی به مبلغ مشخص و منطقی را برای خود تعیین کنید.بهتر است در ابتدا مبلغ نسبتا کمی را هدف خود قرار دهید.مثلا برای هدفگذاری کوتاه مدت خود بدست آوردن مبلغ سه میلیون تومان را هدف قرار می دهید.
۴- سعی کنید انجام کار یا کارهائی را شروع کنید که به انجام آن علاقه دارید.
اگر کاری که به آن علاقه دارید را انجام دهید،به طبع مسائل و مشکلات کار را بهتر تحمل خواهید کرد.
۵- از موانع نهراسید.
بطور قطع انجام هیچ کاری بدون مشکل و مانع نیست.برداشتن موانع انجام کار باعث قویتر شدن شما و نگاه بهتر به کارتان خواهد شد و وقتی به هدفتان رسیدید با نگاه به گذشته از بزرگی کارتان لذت خواهید برد.
۶-عمل کنید.
اگر ذهنیت خود را آماده کنید وبر اساس علایق خود هدفگذاری کنید ولی عمل نکنید یعنی هیچ کاری انجام نداده اید.نترسید.شجاع باشید و عمل کنید.پیروزی فقط وقتی عملی می شود که شما وارد میدان شوید. مصمم و پرتلاش اما با برنامه حاصل از هدفگذاری مشخص شروع به کار کنید.
اگر مراحل بالا را به درستی و اولویت بندی صحیح انجام دهید از نتایج کار خود حیرت زده خواهید شد.و چه بسا توانائیهائی را در خود کشف کنید که قبل از انجام کار هیچ شناختی از آن نداشتید.

باربری بارسلون اولین و معتبر ترین شرکت حمل و نقل و باربری در تهران با ارائه خدمات در کلیه مناطق تهران بزرگ

اتوبار

باربری بارسلون با چندین سال تجربه در زمینه حمل بار شهری و بین شهری آمداه خدمت رسانی به همشهریان عزیز تهرانی میباشد . جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفنهای اتوبار بارسلون تماس حاصل نمایید .

22149545 - 88563350 - 44849865