ثروتمند شویم

چگونه ثروتمند شویم - معرفی روشهای افزایش درامد + معرفی ثروتمندان و توصیه ها

ثروتمند شویم

چگونه ثروتمند شویم - معرفی روشهای افزایش درامد + معرفی ثروتمندان و توصیه ها

باهوش‌ها اینجوری سرمایه گذاری می کنند

 ممکن است شما نیز به مانند بسیاری از سرمایه گذاران، میان ریسک و بازگشت سرمایه مردد مانده و از تصمیم گیری مطلوب باز مانده باشید. این مساله از آنجا ناشی می شود که شما از یک سو به دنبال حداکثر کردن سود و افزایش نرخ بازگشت سرمایه خود هستید تا بتوانید بازنشستگی آرامی را سپری کنید، هزینه تحصیل فرزندان را تامین نمایید یا تجارتی تازه را آغاز کنید و به دیگر اهداف زندگی خود جامع عمل بپوشانید. 
 
اما در عین حال، ممکن است از بازار سرمایه در هراس باشید و زیان مالی شما را نگران کند. ممکن است در دوره های پیشین زندگی تجارب ناخوشایندی از سرمایه گذاری ها داشته باشید، از افت ناگهانی بازار زیان دیده باشید، و از این رو درخصوص میزان ریسک پذیری خود تردید کنید. به علاوه پیچیدگی های بازار سرمایه نیز گاهی اوقات گیج کننده هستند و ممکن است برخی افراد را از ورود به این عرصه منصرف کنند. 

این گونه مسائل از موانع عمده ورود به بازار سرمایه و عملکرد مناسب و سودآور در آن است. بسیاری مواقع، ترس از شکست و زیان اساس فرد را از اقدام موثر باز می دارد و به این ترتیب مانع موفقیت او می شود. به علاوه این دشواری ها به یک بازار خاص اختصاص ندارند و هر یک از ابزارهای سرمایه ای به نوبه خود ریسک هایی را به افراد تحمیل می کنند. از این رو اتخاذ استراتژی مناسب و آگاهانه رکن اصلی سرمایه گذاری محسوب می شود. 
  
ادامه مطلب ...

خسیس هستید یا صرفه جو؟

عادت به پس انداز کردن پول یکی از بهترین و در عین حال دشوارترین اقدامات مالی است. مطابق آمارها، 28 درصد از آمریکایی ها هیچ پس اندازی برای مواقع ضروری ندارند و در مواجهه با بحرانی کوچک به طور کامل خلع سلاح می شوند. به علاوه بیش از نیمی از آنها نیز نمی توانند زمانی فراتر از سه ماه را با تکیه بر پس انداز خود زندگی کنند. شرایط مشابهی را می توان در سایر کشورها، از جمله ایران، نیز مشاهده کرد. امری که عامل بسیاری از مصائب خانوادگی و فجایع اجتماعی است.

اما ناتوانی در پس انداز کردن تنها یک زاویه از این مساله را پیش روی ما قرار می دهد. در واقع، مطابق همین پژوهش ها، در مقابل گروه ناتوان از پس انداز کسانی هستند که خرج کردن پول را دشوار می بینند و به نوعی معتاد به پس انداز کردن هستند. این گونه اعتیاد که در نوع خود جالب توجه است، از جهتی متفاوت، مانع خوشبختی و شادمانی فرد می شود. نتایج پژوهش ها نشان داده اند که مغز افراد معتاد به پس انداز آنها را در هنگام حفظ پول تشویق و در زمان خرج کردن آن تنبیه می کنند. 

این مکانیزم در گذر زمان تبدیل به رویه ای ثابت در زندگی فرد می شود و او به حالت شرطی و مشابه با افراد معتاد عمل می نمایند. البته نمی توان تمام این موارد اعتیاد به پس انداز را در قالب یک طبقه بزرگ جای داد، چرا که گونه های متفاوتی از انگیزه ها در این گونه رفتار مالی ایفای نقش می کنند. براساس نظر محققان، چهار گروه متمایز در این زمینه مشاهده شده است.
 
ادامه مطلب ...

اشتباهات مالی که نمی گذارد پس انداز کنید!!

پس انداز کردن یکی از موارد مهم در زندگی مالی تان است که باید آن را داشته باشید. برای پس انداز کردن باید برنامه ویزه ای داشته باشید و در این بین هم مراقب اشتباهاتی باشید که جلوی پس انداز کردن تان را می گیرند.
بزرگ ترین اشتباهات مالی که در زندگی تان انجام می دهید

همه انسان ها دوست دارند پولدار باشند و از نظر مالی پیشرفت کنند. اما متاسفانه تعداد زیادی از افراد اشتباهات مالی بزرگی انجام می دهند که باعث می شود رو به جلو رشد نکنند و درجا بزنند. شاید شما فکر کنید که شم مالی خوبی دارید اما دچار اشتباهاتی بشوید. پس متن زیر را بخوانید تا متوجه این اشتباهات بشوید.

  
ادامه مطلب ...

چگونه در جوانی پولدار شویم؟

در گذشته میلیونر بودن محدود به مردان و زنان میانسال بود. امروز به نظر می رسد نسل جوان اخباری از داستان موفقیت های معجزه آسای خود دارند و این را می توان به عصر انفجار اطلاعات و تحولات تکنولوژیکی امروز نسبت داد.

اینترنت در جیب های ماست و مردم هزاره جدید این واقعیت را پذیرفته اندن که تمام زندگی خود را صرف یادگیری چیزهای جدید خواهند کرد و برای انجام این کار خرسند هستند. 

این حقیقت که آنها بیشتر می آموزند و خودشان شانس موفقیت خود را رقم می زنند. این ریشه برتری آنها در مقایسه با نسل های قبل است؛ ولی آنها چگونه این کار را می کنند؟
عوامل و رویکردهای فراوانی وجود دارند. ما اینجا هستیم تا در مورد برخی از این رویکردها و رفتارهای زندگی خوب که می توانند در رسیدن به این هدف زندگی مالی کمک تان کنند، بحث کنیم.
 
ادامه مطلب ...

پولدار شوید، مثل آب خوردن!

تفکر در سرنوشت انسان نقش بسیار مهمی دارد. افرادی که همیشه به موفقیت و پیشرفت فکر می کنند و در مغزشان را روی افکار منفی می بندند، همیشه پیروزند. معمولا افکار نادرستی ذهن ما را احاطه می کنند که جلوی پیشرفت ما را می گیرند. انسان برخی اوقات خود را در زندان عقاید نادرست حبس می کند. تفکر درست و داشتن هدف قوی سبب تغییر زندگی ما می شود. این نکته را به یادد اشته باشید که ما همانی هستیم که قبلا می خواستیم پس الان بخواهید که یک انسان موفق باشید تا اینده بسیار نزدیک به آن برسید. باید یاد بگیرید که مثل میلیاردرها فکر کنید،نظرتان را درباره پول عوض کنید و از همین الان برای رسیدن به هدف که همان ثروتمندشدن و استفاده از نعمت های خداوند است گامی بردارید. راهی که من به شما می آموزم بسیار آسان است ولی به پشتکار و اراده قوی نیاز دارد. از این شماره به بعد رفتارهای میلیاردها را به صورت دقیق تر و تخصصی تر بررسی می کنیم.

 

ادامه مطلب ...